REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://leadercoffee.pl (dalej: „Sklep”)
1.2. Sprzedawcą i jednocześnie podmiotem prowadzącym Sklep jest:
Pan/Pani Valentyn Levytskyi prowadzący/a działalność gospodarczą pod firmą Valentyn Levytskyi – Cała Kawa pod adresem: ul. Tadeusza Kościuszki 38B,88-300 Mogilno NIP: 7842537098 REGON: 526262282 dalej: „Sprzedawca”).
1.3. W sprawach związanych z działalnością Sklepu można kontaktować się ze Sprzedawcą zgodnie z poniższymi danymi:
– listownie na adres: ul. Św. Michała 24, 62-200 Gniezno,
– mailowo: info@leadercoffee.pl,
– telefonicznie: +48515995999.
1.4. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego treści.)
§2
DEFINICJE
2.1. Na potrzeby Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie pojęć:
2.1.1. Klient – każdy podmiot (Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta, Przedsiębiorca) korzystający ze Sklepu i dokonujący zamówienia lub zawierający Umowę.
2.1.2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2.1.3. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (wpis do CEIDG), która dokonuje zakupu w Sklepie, a z charakteru tego zakupu wynika, że nie ma on dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności (ustalanego na podstawie kodów PKD).
2.1.4. Przedsiębiorca – pozostałe podmioty prowadzące działalność gospodarczą lub zawodową, dokonujące zakupu związanego z tą działalnością w sposób zawodowy.
2.1.5. Produkt – odpowiednio:
2.1.5.1. Towar – rzecz ruchoma (produkt fizyczny) oferowana przez Sprzedawcę w Sklepie.
2.1.5.2. Usługa – usługa inna niż usługa cyfrowa, świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta (np. szkolenia, konsultacje, serwis).
2.1.6. Umowa – w zależności od kontekstu: umowa sprzedaży Towaru, umowa o świadczenie Usługi, umowa o dostarczenie Treści Cyfrowych lub umowa o świadczenie Usługi Cyfrowej, zawierana między Sprzedawcą a Klientem na odległość, zgodnie z Regulaminem.
2.1.7. Zamówienie – złożone przez Klienta oświadczenie woli, prowadzące do zawarcia Umowy ze Sprzedawcą, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (np. formularz internetowy)
2.1.8. Konto – indywidualny panel dostępny dla Klienta po rejestracji i zalogowaniu w Sklepie.
2.1.9. Koszyk – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca Klientowi dodawanie Produktów przed ich zakupem.
2.1.10. Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na przesyłaniu informacji handlowych.
§3
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
3.1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest posiadanie:
3.1.1. urządzenia z dostępem do internetu,
3.1.2. przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript i pliki cookies,
3.1.3. aktywnego adresu e-mail.
3.2. Klient zobowiązany jest do:
3.2.1. korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
3.2.2. niedostarczania treści bezprawnych (np. naruszających dobra osobiste osób trzecich),
3.2.3. korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa i postanowieniami Regulaminu.
3.3. Klient może założyć Konto w Sklepie, co usprawnia proces składania zamówień i pozwala korzystać z dodatkowych funkcjonalności.
3.4. Sprzedawca umożliwia również zakupy bez konieczności rejestracji Konta.
§4
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
4.1. Zamówienia można składać w trybie 24/7.
4.2. Realizacja zamówień odbywa się w dniach roboczych w godzinach pracy Sprzedawcy tj. 9:00-16:00.
4.3. Proces składania zamówienia zazwyczaj obejmuje:
– Wybór Produktów i dodanie ich do Koszyka,
– Przejście do formularza zamówienia
– Podanie danych osobowych i adresowych niezbędnych do realizacji zamówienia,
– Wybór formy dostawy oraz metody płatności,
– Potwierdzenie zamówienia przyciskiem typu „Zamawiam i płacę” (lub równoważnym).
4.4. Złożenie zamówienia stanowi ofertę Klienta w zakresie zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.5. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca:
4.5.1. potwierdza otrzymanie zamówienia
4.5.2. może zweryfikować dostępność Produktu i przekazać informację o rozpoczęciu realizacji.
4.6. Z chwilą otrzymania przez Klienta informacji o potwierdzeniu zamówienia, zawarta zostaje umowa sprzedaży.
4.7. W razie braku możliwości realizacji zamówienia (np. wyczerpania Produktu), Sprzedawca poinformuje o tym Klienta jednocześnie anulując zamówienie lub informując Klienta o dostępnych opcjach.
4.8. Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia w uzasadnionych przypadkach (np. dane Klienta budzą obiektywne wątpliwości, błąd systemu po stronie Sprzedawcy).
4.9. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta powinien na etapie składania zamówienia przekazać informację, że zakup nie ma dla niego charakteru zawodowego.
4.10. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie wystawiona Klientowi faktura VAT. Sprzedający może dostarczyć Klientowi paragon VAT i/lub fakturę VAT w formie elektronicznej.
§5
CENA, PROMOCJE
5.1. Ceny Produktów w Sklepie podawane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT (cena brutto).
5.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen produktów, wprowadzania nowych produktów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, a także wprowadzania w nich modyfikacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
5.3. Oprócz ceny produktu Klient może zostać obciążony kosztami dostawy (np. koszty przesyłki kurierskiej, opłaty pocztowe) oraz ewentualnymi dodatkowymi opłatami (np. opłata za pobranie), jeżeli tak stanowią postanowienia Regulaminu lub cennik dostawy.
5.4. Wszelkie dodatkowe koszty są wyraźnie wskazywane w trakcie składania zamówienia, tak aby Klient mógł się z nimi zapoznać przed finalizacją zakupu.
5.5. Jeżeli produkt jest objęty promocją (np. obniżką ceny, kodem rabatowym), obowiązuje cena promocyjna, o ile Klient spełni warunki promocji (np. wpisanie kodu, zakup określonej ilości sztuk).
5.6. Szczegółowe warunki promocji i rabatów określane są w osobnych regulaminach promocji, o ile Sprzedawca takie publikuje.
§6
PLASOWANIE PRODUKTU
6.1. Produkty prezentowane w Sklepie mogą być domyślnie posortowane według różnych kryteriów (np. popularność, cena od najniższej do najwyższej, ocena użytkowników, nowości).
6.2. Sprzedawca może stosować mechanizmy promujące określone produkty na liście produktów, np. nowości, bestsellery, produkty objęte promocją.
6.3. Pozycjonowanie produktu (tj. jego miejsce na liście wyszukiwania) może również zależeć od:
6.3.1. wybranych filtrów (np. kategoria, zakres cenowy),
6.3.2. preferencji Klienta (np. ustawiona przez Klienta kolejność sortowania),
6.3.3. akcji marketingowych Sprzedawcy (np. wyróżnianie produktu w ramach odpłatnej usługi producenta/dostawcy).
6.4. Niektóre produkty mogą być wyróżnione, np. jako „Polecane” czy „Promowane”. Takie wyróżnienie może wynikać z umowy sponsoringowej lub porozumienia z dostawcą (producentem), może też być subiektywną rekomendacją Sprzedawcy.
6.5. Informacja o tym, że dany produkt został wyróżniony w sposób płatny lub w ramach współpracy marketingowej powinna być oznaczona w sposób czytelny, jeśli wymaga tego prawo lub zasady przejrzystości.
§7
PŁATNOŚCI
7.1. Klient może zapłacić za zamówienie w jeden z dostępnych sposobów:
7.1.1. przelew tradycyjny (na konto bankowe Sprzedawcy)
7.1.2. płatności elektroniczne (Przelewy24, PayU, PayPal, BLIK, itp.)
7.1.3. płatność kartą (Visa, Visa Elektron, Mastercard, Mastercard Electronic, Maestro )
7.1.4. płatność za pobraniem (gotówką przy odbiorze)
7.2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, Klient ma 3 dni na dokonanie płatności, od momentu złożenia zamówienia. W przypadku braku płatności w tym terminie, zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
7.3 Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest firma Stripe, Paypal oraz Przelewy24
§8
REALIZACJA ZAMÓWIEŃ I DOSTAWA
8.1. Dostawa zamówionych Produktów odbywa się na terytorium Polski za pomocą:
8.1.1. firm kurierskich
8.1.2. paczkomatów
8.2. Koszty dostawy ponosi Klient, chyba że oferta lub promocja Sprzedawcy stanowi inaczej. Informacje o kosztach dostawy są podawane na etapie składania zamówienia.
8.3. Termin dostawy wynosi zwykle 3-5 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy (lub potwierdzenia zamówienia przy płatności za pobraniem).
8.4. W przypadku wysyłki zagranicznej, czas i koszt dostawy mogą być ustalane indywidualnie.
8.5. W przypadku usług subskrypcyjnych (np. miesięcznych, rocznych), szczegóły dotyczące okresu rozliczeniowego i odnawiania znajdują się w opisie oferty
§9
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9.1. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta mają prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość (bez podania przyczyny) w terminie 14 dni od dnia:
9.1.1. otrzymania Towaru (przy umowie sprzedaży rzeczy),
9.1.2. rozpoczęcia świadczenia Usługi
9.2. Aby odstąpić od umowy, Klient powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie (np. w formie pisemnej lub mailowej).
Zachęcamy również do skorzystania z funkcjonalności panelu klienta w sklepie internetowym pod adresem https://leadercoffee.pl/my-account/orders/, gdzie klient ma możliwość samodzielnie skorzystać z następujących usług:
Zgłoszenie zwrotu przesyłki i towaru z wnioskiem o zwrot środków za zamówienie
Zgłoszenie wymiany wcześniej zamówionego towaru na taki sam, pełnowartościowy produkt lub na inny o równoważnej wartości
Ponadto, zgłoszenia składane po upływie 14-dniowego terminu na zwrot lub wymianę towaru będą anulowane bez rozpatrywania dodatkowych przyczyn.
9.2.1. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
9.3. Klient zwraca Produkt na własny koszt (chyba że Sprzedawca zgodził się pokryć te koszty). Klient ma obowiązek zwrócić Produkt sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, chyba że sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
9.4. Sprzedawca zwraca wszelkie otrzymane płatności, w tym koszty pierwotnej dostawy, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub potwierdzenia odesłania.
9.5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
9.5.1. o świadczenie usług, jeżeli sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta
9.5.2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi sprzedawca nie sprawuje kontroli
9.5.3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
9.5.4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
9.5.5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
9.5.6. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe, wizualne lub oprogramowanie komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
9.5.7. w ramach której dostarczono treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta
9.5.8. o dostawę treści cyfrowych, które zostały dostarczone z wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy oraz po uprzednim poinformowaniu konsumenta o utracie prawa do odstąpienia od umowy.
§10
REKLAMACJA
10.1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Produkt bez wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu z umową.
10.2. Odpowiedzialność Sprzedawcy regulują przepisy Kodeksu cywilnego o rękojmi oraz ustawa o prawach konsumenta.
10.3. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien poinformować Sprzedawcę o wadzie w rozsądnym czasie od jej wykrycia.
10.4. Przedsiębiorca powinien zbadać Produkt w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i zawiadomić Sprzedawcę o wadzie niezwłocznie, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu rękojmi.
10.5. W zależności od rodzaju wady i uprawnień wynikających z przepisów, Klient może żądać:
10.5.1. naprawy Produktu,
10.5.2. wymiany Produktu na wolny od wad,
10.5.3. obniżenia ceny,
10.5.4. odstąpienia od umowy (jeżeli wada jest istotna)
10.6. Reklamację można złożyć w formie pisemnej lub elektronicznej na adres email: info@leadercoffee.pl.
10.7. W zgłoszeniu należy opisać wadę (w miarę możliwości dokumentując ją zdjęciami lub innymi dowodami), podać datę zauważenia wady, dane kontaktowe składającego reklamację oraz żądanie związane z reklamacją.
10.8. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji za zasadną.
10.9. W przypadku Przedsiębiorcy ustalenia co do terminu odpowiedzi mogą się różnić w zależności od zawartej umowy i przepisów.
§11
DANE OSOBOWE I POLITYKA PRYWATNOŚCI
11.1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
11.2. Dane są przetwarzane w celu realizacji Zamówień, świadczenia Usług, obsługi reklamacji, a także w celach księgowych, podatkowych i – za zgodą Klienta – w celach marketingowych.
11.3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy.
11.4. Klient ma prawo wglądu w swoje dane, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia oraz wniesienia sprzeciwu na warunkach określonych w RODO.
11.5. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych zawiera Polityka Prywatności, dostępna w Sklepie.
§12
ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
12.1. Wszelkie spory między Sprzedawcą a Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne, zgodnie z przepisami o właściwości.
12.2. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może także skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym mediacji Inspekcji Handlowej, stałych polubownych sądów konsumenckich, rzeczników konsumentów lub platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
§13
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
13.1. Regulamin jest dostępny w wersji elektronicznej na stronie Sklepu w sposób umożliwiający jego pobranie, utrwalenie i odtwarzanie pod linkiem https://leadercoffee.pl/regulamin/
13.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w ważnych przypadkach (np. zmiana przepisów, zmiana sposobów płatności, zmiana zakresu lub formy usług). O zmianach Klienci zostaną poinformowani z wyprzedzeniem poprzez opublikowanie nowej wersji na stronie Sklepu lub drogą e-mail (dla zarejestrowanych użytkowników).
13.3. Do Umów zawartych przed wejściem w życie zmian stosuje się Regulamin obowiązujący w dniu zawarcia Umowy.
13.4. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawa o prawach konsumenta.
13.5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 19-06-2025.